Šest neresnic o mobilnem marketingu, ki jih morate poznati.


Pametni telefoni so postali zelo pomemben del modernega  vsakdanjika in so ponavadi  naš prvi stik z novicami iz sveta, z objavami naših prijateljev na socialnih omrežjih, z zabavnimi  vsebinami in  poslom,  so pa tudi zelo dragoceno orodje za oglaševalce,  saj z njihovo pomočjo učinkovito povečujejo svoje  ciljno občinstvo.

V tem zapisu ne odkrivamo tople vode.  Uporaba pametnih telefonov v marketinške namene je med izkušenimi marketinškimi strokovnjaki že nekaj časa neizogibna stalnica, pa vendar nam v razpravo ponuja številne neresnice, katerih je na internetu vse preveč in zato oglaševalce včasih odvračajo od mobilnega oglaševanja.  V nadaljevanju se bomo posvetili šestim največjim neresnicam oziroma lažem, ki se nanašajo na mobilni marketing ter mobilno oglaševanje in stvari razjasnili enkrat za vselej.

Neresnica #1: Samo velike in uveljavljene blagovne znamke imajo strategijo za mobilni marketing

Res je, da se mobilnega marketinga poslužujejo velika in uveljavljena podjetja, pa vendar tudi srednje velika in majhna podjetja v njem prepoznavajo vedno večji potencial in nemalo njih ima mobilni marketing že popolnoma vključen v svojo marketinško strategijo. Je pač tako, da živimo v obdobju ko je uporaba mobilnih telefonov  tako samoumevna  kot je uporaba računalnika in dostop do interneta, zato je mobilne oglaševalske priložnosti  enostavno treba zagrabiti. Kar ozrite se okrog sebe.  V vašem vidnem polju je gotovo več kot samo nekaj ljudi, katerih oči in roke so ta trenutek prilepljene na pametni telefon.

Tej laži nasprotuje tudi zadnje poročilo, ki pravi da uporabniki preživijo na internetu preko mobilnika več kot pol vsega časa na internetu, kar 51%. Mobilni marketing je pomemben del celotne marketinške strategije.  Pametni telefoni so tu zato, da ostanejo , že nekaj časa pa tudi napovedujejo, da  bo dostopanje do interneta preko mobilnika prav kmalu preraslo dostopanje preko računalnikov in prenosnikov.

Če še nimate izdelane strategije za mobilni marketing, je skrajni čas da o tem temeljito razmislite.

Neresnica #2: “Mobile-only” ali “Mobile – first strategija”, oboje je isto

Niti približno ne drži. Dandanes  ljudje do informacij dostopamo preko različnih kanalov.  Digitalne vsebine uporabniki prebirajo in se z njimi identificirajo tako prek mobilnika, kot tudi prek (prenosnega) računalnika, zato je precej nesmiselno se fokusirati samo na razvoj mobilne strategije, oziroma se zanašati na to, da bo digitalna strategija uspela in dobro prodrla samo skozi en kanal.

Resnica: Da pride do konverzije je  pogosto  potrebno   večkratno, ponovno prikazovanje. Uporabnik morda vidi vaš oglas zjutraj na mobilniku.  Njegova podzavest ga registrira, zavestno pa je morda še preveč zaspan, da bi ga zares dojel.  Kasneje se mu taisti oglas prikaže na službenem računalniku in ko se mu zvečer prikaže še na tablici, se odloči za nakup.

Namesto “Mobile-only strategije” se torej raje  osredotočite na “Mobile-first strategijo”, ki je konceptualno popolnoma drugačna. “Mobile- first” pristop vam bo v učinkovito pomoč pri vzpostavljanju  hitre, ustrezne in zanimive mobilne izkušnje, ki pa jo uporabniki lahko doživijo tudi na drugih napravah, kot so tablice ali namizni ter prenosni računalniki.

Vas zanima Mobile-first koncept za vašo marketinško strategijo?
Pogovorimo se 

Neresnica #3: Mobilno oglaševanje je vsiljivo

Ne samo mobilni oglasi, tudi vsi ostali oglasi na internetu, televiziji, radiu … so lahko nadležni, če niso pravilno ciljno usmerjeni ali so pozicionirani ob nerelavantnih vsebinah.  Pametni telefon je zelo osebna stvar in že zaradi tega je med uporabniki včasih nezaželjeno, da njihovo pozornost  zmoti zanje neralavanten oglas.  Čeprav je tovrstno tveganje pri mobilnikih res da večje, pa po drugi strani nudi unikatne priložnosti, ki jih ne nudi noben drugi oglaševalski kanal. Izkušeni in uspešni oglaševalci ciljajo previdno in so pozorni na uporabniško izkušnjo v dotični situaciji, to pa se obrestuje pri rezultatih, ki jih mobilna oglaševalska kampanija lahko doseže.  V nedavni raziskavi so vprašani izjavili, da pozdravljajo aktivno sodelovanje z blagovnimi znamkami medtem ko nakupujejo, potujejo ali se sproščajo.

Mislite, da so vaši oglasi vsiljivi?
Poglejte nativne oblike mobilnega oglaševanja

Laž #4: Nihče ne klika na mobilne oglase, tudi konverzij ni

Še ena napačna trditev o sicer stroškovno zelo učinkovitemu načinu, s katerim svojo blagovno znamko predstavite širši javnosti.  Mnogi menijo, da se kliki na oglase zgodijo po nesreči,  ali pa mislijo da pri mobilnih oglasih ni konverzij.

Dejstvo je, da so mobilni oglasi zelo učinkoviti in vzpodbudijo visoke stopnje konverzij, takrat ko so za uporabnike relavantni. Uporabniki na podlagi zanje relavantnih oglasov opravijo tudi nakup oziroma sprovedejo naročilo.  Statistični podatki kažejo, da imajo uporabniki, ki kliknejo na zanje ustrezne oglase kar dvakrat večji namen kupiti nek izdelek (v primerjavi s tistimi, ki ne kliknejo).  Pri uporabnikih, ki so oglas ravnokar videli, pa se možnost za dejansko izvedbo nakupa poveča za 30%.

Ta neresnica se nanaša tudi na merljivost rezultatov, nekateri namreč menijo, da je nemogoče zares  vedeti kako uspešni so mobilni oglasi.  Razvoj in napredek mobilne tehnologije  je astronomsko hiter, enako velja za vso tehnologijo, ki podpira mobilno oglaševanje.  Oglaševalci lahko ciljajo na točno določene uporabnike,  na točno določenem kraju, ob točno določenem času. Pravzaprav lahko vključijo  najrazličnejše spremenljivke, po katerih bi želel meriti uspešnost mobilne kampanje.  Učinek, ki ga imajo mobilne oglaševalske kampanje na poslovno rast podjetja, je danes bolje merljiv kot kadarkoli prej.

 

Neresnica #5: Mobilni marketing je samo za Milenijce

Ponekod v poslovnem svetu se je uveljavil stereotip, ki pravi da je mobilni marketing učinkovit le pri Milenijcih, ostalo občinstvo pa za mobilno oglaševanje naj ne bi bilo primerno.

V ničkoliko raziskavah, tudi v tejle, so dokazali da je odstotek tistih trideset in štiridesetletnikov, ki uporabljaljo pametni telefon in z njim dostopajo do interneta, pravzaprav enak tistim v dvajsetih. Odrasli, posebej še poslovni uporabniki so zelo vešči uporabe pametnih telefonov, prav tako poznajo njihove prednosti, odlično pa se znajdejo tudi pri iskanju in raziskovanju po mobilniku, prenašajo in uporabljajo aplikacije , berejo novice in klikajo po oglasih.  Tudi starejše generacije nosijo pametne telefone in celo tablice  povsod kamor  gredo. Če mislite, da so starejši za časom in mobilni oglaševalski revoluciji ne sledijo, ste v zmoti vi. In ne samo v zmoti. Pravzaprav zamujate krasno marketinško priložnost, v kolikor starejše izključujete iz svojih kampanj.

Če kot digitalni strateg mobilni marketing še vedno povezujete samo z mladimi, potem se vprašajte:  Bi kupili namizni računalnik samo zato, da bi preko njega komunicirali in dobivali dnevne informacije ? Se vam ne zdi to precej potratno?

Neresnica #6: Mobilni zaslon omejuje marketinško komunikacijo

Ali je velikost pomembna ali ne?  To je stvar lastne percepcije.  Mobilni telefon je v primerjavi z drugimi marketinškimi kanali zelo oseben,  ponavadi ga uporablja ena sama oseba, njegova velikost oziroma majhnost pa prav gotovo ni moteča,  ravno nasprotno, je celo bolj priročna.  Pametni telefon oglaševalcu daje možnost, da izkoristi pozornost uporabnika tako da mu servira oglas, ki je zanj najbolj relavanten. Uporabniki so s svojimi mobilnimi telefoni zelo povezani, to pa oglaševalcem daje še eno priložnost – vzpostaviti dvosmerno komunikacijo in s tem pridobiti zelo dragocene informacije od uporabnika.

Še en vidik, ki govori v prid tej neresnici v zvezi z velikostjo mobilnega zaslona,  je potencialna neprimerna oblika oglasa. Pri mobilnem oglaševanju je ključnega pomena,  da je kreativa prilagojena tako, da bo uporabnik dobil kar najboljšo izkušnjo. Oglas se torej mora prilagajati napravi, preko katere se oglas trenutno prikazuje.  Interaktivni HTML5 in “rich media” mobilni banerji  uporabnike kar kličejo h kliku, z njimi se uporabniki bolj poistovetijo, tovrstni banerji pa uporabnike pretvarjajo tudi v kupce.  Pa čeravno preko malih zaslonov.

Poglejte si primere zelo uspešnih kampanij s HTML5 banerji

To pa gotovo drži!

Neresnice in napačne predstave o mobilnem marketingu im mobilnem oglaševanju bodo na trgu še vedno prisotne. Nezmotljiva resnica, katera drži kot pribita pa je naslednja.

Če mobilni marketing izvajate pravilno imate priložnost, da uporabnikom dostavite personalizirane, časovno in lokacijsko usklajene informacije, tako da vaše občinstvo dobi kar potrebuje in to ob pravem času, pa tudi če so takrat v premikanju iz  enega nakupovalnega središča v drugega, ali iz avtobusa  v službo.

Ko poznate lokacijo svoje (potencialne) stranke, ko veste kakšno vreme je zunaj in ko veste kaj vaša stranka počne, ji lahko dostavite resnično relavantno in zelo angažirano uporabniško izkušnjo.  Mobilni marketing imejte vedno v mislih in v vaših marketinških strategijah, sicer se vam lahko zgodi, da boste zamudili ogromno marketinško priložnost, tvegate pa tudi, da bo vaš oglas eden tistih nerelavantnih, nadležnih oglasov, ki jih uporabniki ne želijo videti.

Načrtujete začetek svoje nove mobilne kampanje?
Oglasite se nam! 

Prijavite se na Newsletter

Bodite na tekočem z najnovejšimi trendi v svetu oglaševanja

Mogoče vas zanimajo tudi naslednji članki?

200+ Medijskih Partnerjev

Kontakt

ClickAttack
Trg republike 3
1000 Ljubljana, Slovenia
Telefon:+386 1 3206 282
Email: info.si@clickattack.com

Izvejte več